måndag 27 juni 2011

Midsommar i bilder

Midsommarafton!

Tidigt på morgonen bakar barnen paj till fikat.

Dottern plockar blommor...

....tillsammans med mig =)
Maken var ute och sprang med sonen i barnvagn under tiden.

Dotterns fina bukett med lilla söta nallen hon fick av dagis då hon slutade där dagen innan.

Lunch i det gröna

Min vackra dotter =)

Sötnosen =)

Snyggingen =)

Och så jag ;-)

Vi firade midsommar för första gången i Koppartorp tillsammans med 2800st andra personer. Trångt var vad det var....men riktigt, riktigt fint =)

Vi mötte upp mamma min och systrar...

...och trötta Raringen

Traditionellt var det med spelmän och rätt klädda tanter och gubbar
*I love it*

Jag njöt =) 
Kanske inte av musiken i sig utan av stämningen.


Stången reses

En fortfarande trött raring tillsammans med sin mormor

Dottern tävlar i bollkastning. Moster hejar på.

Sonen följer sin systers prestationer på bästa plats

Sikta...

Och hon vann faktiskt =)

Sonen ville rida på hästarna

Blir det kanske en ridkille i framtiden till min stora lycka?
Han ville inte kliva av hästen i alla fall ;-) Lovande... =)

Stundande fika

Barnen redo

Fika = nöjd make ;-)

Rabarberpaj med kolatäcke och lätt vispad grädde

Smarrig buffé


Middagsdags

Raringen nöjde sig med gröt

Systeryster plockade blommor med barnen och band fina kransar =)

Älskade barn =)
Min älskade sommartjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar