måndag 20 juni 2011

Plankan

Dags att ställa sig på Crosstrainern igen samt att göra mina övningar. Det lockar icke men vad gör man inte...

Jag läste att plankan är den bästa övningen då man vill tighta till sig runt midjan så den är en stående punkt på mitt träningsschema sedan några dagar tillbaka. Men tusan vad jobbig den är. Framstegen sker varje dag så det peppar mig att fortsätta. Framsteg både minskat midjemått och tiden jag orkar stå. Från början fick jag anstränga mig ordentligt i 10 sek, 15 sek om jag räknade fort ;-) och nu står jag i 40 sek. Inte länge men en bit på vägen. Sedan gör jag flera repetitioner. Jag är glad att jag kunnat öka så pass på bara de här få dagarna som jag kört den =) Det gäller att hålla fast vid de små framstegen jag gör ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar