söndag 19 juni 2011

Mysig söndag

Idag vaknade jag efter en allt för lång sovmorgon, om en sovmorgon kan vara för lång, av regnet droppande utanför. Man får inte speciellt mycket energi och entusiasm av det ihållande regnet. Både kyligt och blåsigt var det även. Finns det något bättre än att ha en mysdag då? Hela familjen skulle mysa framför tv'n. Perfekt! =)

Men först bestämde vi oss för att åka och köpa en ny cykel till dottern. Jag har länge brottas med när hon ska få ny cykel. Det har känts som att hon har varit mellan två cykelstorlekar. Men i veckan såg jag att det var dags. Det blev en Crescent som vanligt och den har blommor på sig. Dottern var helnöjd. Hennes leende gick från öra till öra då maken ledde cykeln till bilen. Vilken lycka! =)

Vägen hem gick förbi videobutiken och vi skulle hyra en film var bestämde vi. Men vad förvånade vi blev över att ingen film lockade oss vuxna. Snopet. Dottern har dock aldrig några problem med filmval så hon tog "Det regnar köttbullar" och sen var hon nöjd. Sonen hade feber så han  brydde sig inte om några filmer utan ville bara gosa i min famn. Så det blev bara en film men det gick bra det med ;-)

Väl hemma skulle dottern cykla, förstås. Hon cyklade och cyklade och leendet nådde även nu från öra till öra. Så roligt att hon blev så nöjd =)

När hon äntligen kunde slita sig så satte sig hela familjen i soffan och tittade på den hyrda filmen. Vi åt mat i soffan, tårta och godis. En riktig mysdag. Sonen hade blivit mer hängig och ville ha mig nära så jag kunde inte ens lämna soffan.
Efter filmen åkte dottern och maken på en cykeltur för att verkligen testa cykeln. Och även nu fick den högsta betyg =)
Jag hade vid det här laget tröttnat på barnfilmer så jag satt och läste om träning på datorn samtidigt som jag strök sonens heta panna.

Efter sonen somnat i min famn lyfte jag in honom i hans säng och ställde mig sedan på Crosstrainern inspirerad av allt jag hade läst.

Mys med maken och sedan i sovdags. En härlig dag trots regnet =) Jag tror att det är bra att bli "tvingad" av regnet att lägga ner alla planer och bara ta det lugnt och mysa ibland =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar