onsdag 8 juni 2011

Flitiga som myror

Puh, jag faller allt för tungt ner på stolen här framför datorn. Jag är matt efter en dag då vi har varit väldigt flitiga. Därför står även ett glas cola light bredvid mig, livets dryck som får mig på topp ;-)

Medan maken byggde en mindre altan i pergolan så byggde jag ett skydd till jordgubbarna mot fåglarna. Sen planterade jag blommor och fixade lite. Ett tag hamnade jag också sittandes i solen samtidigt som jag tittade på maken som jobbade hårt men det behöver vi ju inte prata om ;-)

Vi har nämligen gjort en lista på mindre och större saker som ska ordnas på tomten. Så det är den vi betar av nu. Det är så lätt att man glömmer bort många saker som faktiskt enkelt och fort skulle kunna fixas. Därför har vi listan. Det känns så skönt då man får dra ett streck, eller flera för den delen. Jag älskar att dra streck på listor och därför blir det en hel del "Att göra listor" för min del. Den här trädgårdslistan var nog det bästa vi kunde göra. Nu är allt på gång, allt har en plan. Och det gillar jag =)

För övrigt sitter glädjen över fototävlingsvinsten fortfarande kvar och jag är så otroligt glad =) Jag har upptäckt att jag först och främst är gladast över att jag vann. Att jag fick en robotdammsugare på köpet är bara bonus. Som min kära make sa "Du ser, du har tävlingsinstinkt....bara det inte gäller några fysiska saker". Hahaha....och så sant det är.... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar