onsdag 29 juni 2011

Insikt vid frukostbordet

Hur blev det så här? Jag hade som plan då jag började träna att jag skulle äta precis som jag ville. Detta för att om jag ger mig själv ett förbud mot smarrigheter så blir jag besatt av tanken. Längtan efter de förbjudna sakerna stiger mig åt huvudet och jag lider. DÄRFÖR kan jag inte ha något förbud. Jag vet istället att jag då jag tränar så skippar jag gärna godis i de flesta fall men då av ren vilja istället pga ett förbud.

Men så sitter jag här på altanen, en underbar sommarmorgon. Med min Nutrilett shake och vattenflaska till frukost och lider. Jag lider för jag vet att lunchen är en Nutrilett bars eller kvarg, vilket även mina mellanmål består av. Från att jag skulle äta helt normalt och då kanske avstå från godis ibland till att näst intill inte äta alls det jag vill. Jag anar orsaken. Jag vill ha snabba resultat och då hjälper den här kosten till men samtidigt vill jag inte lida. Haha...nu ska vi inte ta i, det handlar trots allt om att "lida" över att inte få äta mer eller mindre onyttiga saker. Värre kunde det vara men ändå...inte är det roligt. Jag äter ju så jag går inte runt hungrig men jag äter inte exakt det jag vill ;-)

Så jag väljer att ta en macka tillsammans med min Nutrilett shake och det blir även en till och jag njuter =) Nu är det slut på dumheterna. Det är sommar och jag ska njuta. Jag vet att jag kommer fortsätta med både shake, bars och kvarg men jag kommer även äta annat om jag vill det.

Härligt med insikt =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar