onsdag 22 juni 2011

Fikabröd som tack

Hela morgonen har jag bakat olika sorters kakor till dotterns fröknar på dagis. Hon går sin sista dag i morgon och efter hennes nästan 3år på dagis så vill vi tacka fröknarna lite mer än den allmänna avtackningen. Så gott fikabröd till fikarummet tänkte jag inte skulle vara fel =)

Jag gjorde även ett kort med två bilder på dottern samt en text där vi tackade för alla år som de tagit hand om henne. Då jag var och lämnade det nyss så gick djungeltelegrafen. "*Dotterns namn* du ska heeeem!!!!!" ropade barnen ute som hade upptäckt mig. Jag som hade tänkt smyga in obemärkt för att barnen inte skulle bli lockade av allt fikabröd. Tur att de fokuserade på mig i alla fall i stället för kakorna ;-)

Jag kunde ana att dottern var besviken att jag kom tidigt "för att hämta henne" men blev glad då jag sa att jag bara var på kort besök. Kaxigt påtalade hon det för sina kompisar som hade gjort det stora felet att trott att jag skulle hämta henne ;-)

Trist nog glömde jag ta kort för jag var stressad att hinna lämna det innan dagen hade passerat allt för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar