tisdag 18 januari 2011

Allt går bra, eller nej det gjorde det visst inte

De få gångerna som jag faktiskt är ute i god tid och märker att jag till och med kommer komma tidigt dit jag ska utan att behöva stressa. Varför ska det då alltid hända något som ställer tillbaka ordningen att jag alltid är sen?
Som idag. Dottern skulle i väg till ett ställe som ligger ca 1 mil från oss vilket innebär att vi måste åka betydligt tidigare än om vi bara ska till dagis som annars är den vanliga rutinen. Jag ligger så bra till i tid att jag till och med funderar på om jag ska städa innan vi åker för att slippa göra det då jag kommer hem. Jag skulle bara ge sonen välling först.
Men vad händer? Jo på något sätt som aldrig skett tidigare har vällingflaskan vält inne i micron och står lutad mot dörren. Jag tänker att kanske, bara kanske, kan jag snabbt ta emot vällingflaskan innan den välter helt. Det kunde jag INTE!!!
Välling i micron, på lådfronterna, halvt i lådorna och på halva köksgolvet. Nu ska jag tillägga att vi faktiskt inte har det minsta köket som finns så det var lite yta att städa.
Det var bara att ställa sig på knä och städa allt medans sonen upprepade "Åh nej, åh nej, åh nej" HELA tiden. Verkligen supergulligt men i det läget kändes det lite smått irriterande efter ett tag ;-)

Detta bidrog till att vi trots allt blev sena. Jag fick stressköra (i laglig hastighet) genom stan så som tur var kom vi precis i tid.

Så varför är det så? Att tiden man tjänat in på ett eller annat sätt ska gå till spillo för att något tidskrävande dyker upp? Jag vet inte men irriterande är det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar