lördag 29 januari 2011

Dop

Nu är mosters lilla älskling döpt. Jag som blev sjuk igår har fått stålsätta mig hela dagen för att klara av den vilket gick bättre än väntat. Men så fort vi kom innanför dörren hemma så rann all kraft bort och jag kände verkligen hur jag mådde. Det blev att kasta sig på soffan för att vila, fast nu blev det väl inte riktigt vila eftersom barnen är så mammiga de kan bli nu när de är sjuka (har jag sagt att sonen blivit sjuk? Hur som helst har han runt 39.5-40). Jag låg i soffan med två barn på mig. Så jag låg men jag vilade verkligen inte...

På dopet var allt fint och bra ordnat. Väldigt speciellt var att precis på hon blivit döp och kommit tillbaka i sin fadders famn så sken solen rakt in på henne. För oss är det ett tecken på att vår älskade bortgångna mormor visade att hon fanns med oss. Precis på samma sätt som när vi gifte oss, då sken solen rakt in genom fönstret och på min hand då maken trädde på ringen. Det värmer i hjärtat.

Jag tog kort på dopet och jag ska fråga de berörda om jag får lägga ut några. Jag lyckades ta ett där min systerdotter blir upplyst av solen och omgivningen därmed blev mörkare. Det ser rätt häftigt ut =) Nu ska jag kanske förtydliga redan innan att jag verkligen inte är speciellt duktig på att fotografera men man får vara nöjd med att jag ens hade kameran redo ;-) Man kan tänka sig vad någon med kunskap och rätt kamera skulle kunna lyckas med...haha...Veronica jag tänker på dig givetvis =)

Systern min blev så glad för presenterna =)

Nu ska jag krypa ner i soffan, titta på film och hoppas att jag blir frisk.

4 kommentarer:

  1. Du är för rar du :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja jag blev kanon glad för presenterna, moa också förstås :) tack så jätte mycket för allt den dagen. Kram.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt =) Tack själv! =) Kram

    SvaraRadera