lördag 29 januari 2011

Flygande mattan

Såg du förresten barn/familjeprogrammet Flygande mattan ikväll? Där Sara Edwardsson leder allsång för barn med kända barnsånger. Den obligatoriska sångtexten rullar i nederkant av tv'n så man kan sjunga med. En gästartist dyker upp i varje program också.

Oj så bra det var. Redan då jag fick veta att den här programmet skulle komma kontaktade jag SVT för att fråga om man fick vara med på inspelningen. Jag vet att dottern skulle älska att vara där. Tyvärr är alla program redan inspelade så det gick tyvärr inte. Och det första dottern sa var att "Nästa gång vill jag vara med" och hon vet inte ens om att jag pratat med dem. Nu kunde jag inte uppfylla hennes önskan men det kändes rätt bra att jag faktiskt redan från början förstod att detta skaulle vara något för min tjej. Jag har bestämt mig för att hålla utkik för om nya avsnitt ska spelas in, då ska vi vara där =)

Men som sagt, det var så bra. Jag låg febrig på soffan med mina febriga barn över mig och där låg vi och sjöng =) Sonen sjöng efter sin bästa förmåga och handrörelser gjordes av oss alla. Till och med maken som satt själv i den andra soffan satt och sjöng stundtals =) Ett underbart program som vi absolut kommer följa hela familjen. Det blir vår speciella tid tillsammans hela familjen med Sara Edwardsson och alla barn som medverkar på tv. Kika du också, lördagar kl.18.30 på Barnkanalen.

Tummen upp för både Sara Edwardsson och Flygande mattan!!!

5 kommentarer:

  1. Herregud, du gör mig ledsen och rädd. Om detta är din tolkning av kvalitetstid med familjen önskar jag dig lycka till. Har sällan sett ett läskigare program, och mina barn springer från tv-soffan i panik när detta gubbsjuka och svintråkiga program dyker upp. Snälla du, stäng av tv:n och sjung själv. Och se till att pappan till ungarna får plats i samma soffa som resten av familjen!

    SvaraRadera
  2. Haha...så allvarlig man kan vara...haha..
    Vi i vår familj gillar faktiskt "Flygande mattan" och garanterat gillar du något som vi inte kan förstå på långa vägar men så är livet. Men tack för ditt lycka till men jag tror att vi kommer klara oss alldeles utmärkt ;-) Sara Edwarsson är en person som både jag och barnen gillar och jag tycker att hon är mycket begåvad och gör bra program.
    Vad är läskigt? Vad är gubbsjukt?
    Haha..visst får han plats men nu var jag och barnen sittandes i den lilla soffan medan maken själv satt i den stora. Vi hade kunnat flyttat och satt oss bredvid honom då kan kom till vardagsrummet men för oss känns det totalt oviktigt. Vi har 2-sits soffa, 3-sits soffa och en fåtölj i vardagsrummet och vi hamnar lite olika varje gång. Att aktivt jobba för att alla ska få plats i samma soffa känns rätt fjantigt och det finns betydligt mer viktigare saker att bry sig om.
    Hoppas att du har haft en bra kväll trots att Flygande mattan gått på barnkanalen tidigare ikväll... ;-)

    SvaraRadera
  3. Håller med sitt i knät på varandra nästa gång;)

    SvaraRadera
  4. Jag håller fullständigt med om att det är ett bra program att titta på. Kvalitetstid med familjen, är precis det det är enligt min åsikt. Sjunger, dansar och har det kul tillsammans som familj är väl super mysigt så är nyfiken på hur den här människan, Majsan?? egentligen tänker. Några skrivna meningar till dig Majsan?
    Om detta program gör dina barn panikslagna, så finns det ju mängder av andra kanaler att titta på, inte sant? Alla har ju olika tycke om alla program, alla kan inte tycka likadant.
    Vaför la du ens ner energi på att kommentera med sådant förbannat dumt skitsnack?
    Haha jo ja jag tror nog också att pappan i den här familjen mådde väldigt dåligt över att behöva sitta någon meter bort från "resten" av familjen. Men behöver han någon att prata med så kan du väl skicka ditt nr? :)
    Nu slutar vi upp med att fåna oss tycker jag. Gå inte in på den här bloggen och läs i fortsättningen om den nu tycks störa dig väldigt. Lycka till till dig Majsan och akta dig så du inte "råkar" sätta på det läskiga programmet igen :)

    SvaraRadera
  5. Haha...roligt att höra att det är fler som gillar programmet =)

    Haha.... ;-)

    SvaraRadera