onsdag 26 januari 2011

Sofias änglar

Bild från Kanal 5
Vilket program!!! Sofias änglar på kanal 5 med Johnnie Krigström, Mattias Särnholm & Sofia Wistam. De hjälper människor som har haft riktig otur i livet.
Igår var första avsnittet där man fick följa Anders som har obotlig hjärntumör och hur han slits mellan att färdigställa huset och umgås med sina två döttrar och sambo den sista tid han har kvar. En underbar familj som trots sitt hemska öde har nära till skrattet.

Som jag grät. Från början stålsatte jag mig för att dottern med sin höga feber fortfarande var vaken och låg på soffan bredvid mig. Men till slut grast det. Det gick inte att hålla tillbaka. Så orättvist livet kan vara ibland.
Dottern undrade varför jag var ledsen och maken som precis kom hem efter promenad med tanten (hunden) förstod inte alls vad som hade hänt här hemma. Jag kunde inte förklara för jag grät så mycket så jag bara pekade förklarande mot tv'n. "Du ska ju inte se sådant där" sa han då.

Men givetvis vill man det. Det är ett fantastiskt program som värmer i hjärtat. De har lyckas perfekt och Sofia, Johnnie och Mattias gör ett kanonjobb. Fem stjärnor av fem möjliga. Det här programmet kommer jag absolut följa. Men nästa gång tar jag med näsdukarna redan från början.

2 kommentarer:

  1. Otroligt sorgligt, men fint! Nästa vecka blir de ännu värre.. Dessutom en Nyköpings familj..

    SvaraRadera