fredag 7 januari 2011

Karma i snön

Det finns en pojkspoling som kör bil som galning på en väg här i närheten (och säkert överallt annars också). Han åker och sladdar över hela vägen då man möter honom på den snöiga vägen. Första gången jag mötte honom stod han på bred sladd över hela vägen och jag blev totalt livrädd då jag hade mina barn och hund i bilen. Jag var övertygad om att vi skulle krocka. Men på håret lyckades han räta ut bilen.
Igår fick jag uppleva honom igen då han på den smala vägen (av all snö) blir omkörd av honom trots att jag höll hastigheten. Strax efter han kört om mig börjar han sladda över hela vägen och det dröjer inte lång stund innan han kört ifrån mig och jag inte kan se honom mer.
Jag var så arg på honom att jag faktiskt önskade att han skulle köra av vägen utan att någon annan skulle drabbas. Då skulle jag veva ner rutan och säga "Skyll dig själv, hoppas att du fryser" och åka där ifrån. Han skulle inte behöva bli skadad men bli rädd vore det perfekta. Jag är ingen elak person men han behöver verkligen lära sig en läxa innan han skadar någon annan. För det är en tidsfråga.
Och vad ser jag efter ett tag. Jo han ståendes med bilen mitt över vägen och nosen in i snön. Vad jag njöt. Karma är vad det är! Och det visar verkligen hur han kör om man på en rak väg utan några hinder hamnar på tvären med nosen lite in i snön så man blockerar vägen. Han var inte skadad utan han stod och försökte sparka loss snön för att komma loss.
Det finns passande nog en väg precis innan hans stopp där jag kunde åka istället.

Det var för långt att ropa att han fick skylla sig själv men jag hjälpte honom inte iallafall.

Säkert låter det elakt men för alla som mött honom då han kör som en galning är mitt beteende helt självklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar