torsdag 6 januari 2011

Operation: tvättstugan

Nu är det dags igen för ett stort projekt när det gäller städning. Det är alltid tvättstugan, datarummet eller klädkammaren. Denna gång tvättstugan....IGEN.
Jag städar ALLT, minsta lilla skruv läggs på sitt rätta ställe och detta tar dagar min vän. När jag väl är klar hinner jag njuta i max 3 dagar. Sen har min make varit i farten och stökat ner och sen är förfallet inom snart räckhåll. Som du säkert förstår är det här oerhört frustrerande och ibland är jag faktiskt inte långt ifrån tårarna efter allt slit som uppenbart var förgäves. Maken lovar dyrt och heligt att han ska tänka sig för nästa gång, för ja, det är jag som får städa nästa gång också. Hm...jag låter nog inte allt för glad nu men så är det...

Jag skäms men nu visar jag i ärlighetens namn hur det faktiskt ser ut ibland i vår tvättstuga...

Före:


 
Och nu har jag slitit och våga den som stökar ner den här gången. Nu är det bara städat, sen vill jag piffa till lite för att få det snyggt också. Men det åker jag inte ut i det här vädret och handlar. =)

 Efter:




                                                                    Nu är jag nöjd! =)
                                                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar