måndag 31 januari 2011

Samma lika, samma lika, ingen är unik

"Samma lika, samma lika, ingen är unik. Samma lika, samma lika, det är vår musik..." Ja jag kom på mig själv att nynna på den sången från Supersnälla Silversara skivan då vi var och fick information på den kommunala skolan som vi helst vill ha (av de kommunala alltså).
Nu kanske det inte är riktigt så illa men jag är inte nöjd. Det är för enkelt och ambitionsnivån är för låg. Hur ska vi göra med skolvalet? Jag håller på att bli tokig.
Haha...jag började till och med tänka tanken om man kan betala sig in på den privata skolan som vi allra helst vill ha...haha...
Nej jag lägger min förhoppning till en ny skola som vi fick hemskickad information om i fredags. Hurra! Men samtidigt är det många frågetecken om skolan just av den anledningen att de inte haft F-6 tidigare och därför vet jag ju inte hur de klarar det och om de håller den nivå som vi efterfrågar. I veckan ska jag på information så får jag ställa mina frågor där.

Men mitt absolut allra största hopp ligger på att massor med barn tackar nej till vår favoritskola och att dottern mot förmodan skulle få plats. Hoppet är det sista som överger människan säger de ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar