tisdag 25 januari 2011

Feber

Efter flera veckor helt friska ändrades det snabbt. Nu har jag två barn som är sjuka här hemma dvs dottern och maken ;-)
Ingen är väl så dålig och ynklig som en sjuk karl? Hög feber har de båda två. Och jag lider verkligen med dottern, hon mår så dåligt med sina 40.2 grader. Varje gång hon har hög feber får hon riktigt ont i magen, körtlarna närmare bestämt. De senaste gångerna har vi blivit skickade till akuten pga av just detta för att utesluta andra åkommor men denna gång tänker jag inte åka. Nu har jag lärt mig att hon faktiskt får ont i magen vid feber, det är inte värre än så. För så roligt är det verkligen inte på akuten med all väntan.

Maken ja, visst tycker jag lite synd om honom också givetvis men han suckar och stånkar så mycket att jag blir lätt irriterad istället. Jag HAR förstått att han mår dåligt så han behöver inte göra sin omgivning uppmärksam på det hela, hela tiden.. Haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar