onsdag 26 januari 2011

Galningar i kö

Nu har jag ansökt så att barnen står i kö till de för oss viktigaste skolorna. Och det är riktigt komiskt faktiskt för på ena skolan får man veta sin köplacering. Och för dotterns del gäller det plats på högstadieskola år 2017 och då hamnar hon på plats 35!!! Helt otroligt. Jag som tyckte att jag var ute i ruggigt god tid...men det finns alltid någon som är värre...haha...

Sonen då? Jag har även satt honom i kö på samma högstadieskolor som storasyster och han har plats 9 i kön. Alltså nu snackar vi om start år 2021 och jag var inte ens först där. Det är ju alltid skönt att slippa vara den som är mest besatt eller ska vi kalla det rubbad i huvudet. Egentligen, vem tänker på högstadieskola då barnet inte ens börjat dagis...haha...jo JAG. Men jag står för det. Jag ska aldrig mer vara sent ute och ställa någon i kö, det har jag lärt mig nu. Inte då det gäller något så viktigt som utbildning.

Sonen är givetvis även placerad i kö till förskoleklass år 2015 på den skolan som dottern inte kom in på nu men där får vi vänta tills det är dags för start innan vi får veta vilken plats vi (hm...jag menar HAN) är på. Men vi borde ha en betydligt bättre placering denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar