fredag 28 januari 2011

De bästa doppresenterna!!

Tada...nu ska jag berätta vad jag köpt till min systerdotter i doppresent... Jag kan inte vänta längre...hihi..

*Filtbokstäver*
Har ni sett något så fint? =)

Jag hittade hemsidan www.filtbokstaven.se när jag letade runt på internet. Det är Linda Eriksson som vid sidan av sitt ordinarie arbete säljer sina egentillverkade filtbokstäver. Och jag tycker att de är så otroligt fina. Extra roligt är att man kan kombinera färgerna som man vill och på hemsidan kan man få se hur det ser ut i just de färgerna och det namnet man vill bilda. Prickar kan man välja om man vill ha eller inte men jag tycker att det är supergulligt =) Ett roligare alternativ till de vanliga träbokstäverna som man annars bara sett.
                                             Bilderna är från Filtbokstaven.se

Jag valde färgkombinationen rosa/lila till systerdottern men eftersom jag inte vet om jag får berätta vad hon heter så kan jag i nuläget inte visa dem.


Och så har jag köpt den *Silvriga Barnkammarboken*

Dottern fick den då hon var liten och jag tycker utan tvekan att den är den bästa av Barnkammarböckerna.
Boken innehåller 100 sånger - rörelsesånger, leksånger, julvisor, dagiskultlåtar och lugna visor att sjunga vid sängkanten. En fantastisk fin och användbar bok.

På CD-skivan som följer med boken finns många bra sånger:

1. Krokodilen i bilen
2. Här dansar herr gurka
3. En elefant balanserade
4. Sjörövar-Fabbe
5. Rockspindeln
6. Vipp-på-rumpan-affärn
7. Törnrosa
8. Ketchup ska prutta
9. Maskeradbalen
10. Min lilla kråksång
12. Jag vill ha blommig falukorv
13. Lille katt
14. En kulen natt
15. Trollmors vaggsång
16. Bockarna bruse
17. Rövarnas visa
18. Nyckelpigan och vattnet
19. Hajarna
20. Champinjon
21. Blåsippor
22. Idas sommarvisa
23. Videvisan (Sov du lilla vide ung)

Jag vet inte hur många timmar som jag haft dottern i famnen och dansat runt till just den här skivan. Hon älskade den och hon somnade sött varje dag då vi dansade runt. Ett underbart minne =)


Jag längtar tills imorgon då jag äntligen får ge henne paketen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar