måndag 31 januari 2011

Dopet i bilder

Jag gjorde själv dopkortet till min systerdotter och med tanke på att jag gjorde det då jag var sjuk så blev jag nöjd. Fast det är klart att då jag gav det så var jag lite osäker för vad alla andra skulle tycka förstås men av det jag hörde så var det positivt.

Jag diktade ihop en liten text också. Men jag måste ju säga att kortet är finare i verkligheten utan en massa svart kladd för alla namn.
 

Stumpan sitter med sin mamma och laddar inför att dopet ska börja. Dagen innan hade huvudpersonen hög feber så vi visste inte hur det skulle gå men febern gick ner till dagen-D och dopet gick att genomföra utan problem.










Barnen passade på att leka lite innan det var dags.


Sonen trött och febrig


Dottern febrig




Roligt att leka med vattnet tyckte hon och underbara prästen Ulla lät henne hållas =)




Min andra syster var fadder och hon fick veta sina uppgifter som fadder.


Solen sken in i lokalen då hon döpts och lyste upp henne. Det finns ett kort som bättre visar ljusskillnaderna men min syster ser rätt lustig ut på det och därför väljer jag detta istället. Se så snäll jag är ;-)



Dottern vägrade vara med mer på kort och därför finns det inga fler på henne. Sonen var mer medgörlig.


Åh så smarrig smörgåstårtorna var, skagenröra och skinkröra på varsitt lager. Det är vår favorit som vi brukar beställa vid passande tillfälle.




Jag gick och vaggade raringen till sömns. Hon var trött efter en dag med fokus på bara henne. Hon var så otroligt duktig hela dagen trots sin feber.
Och supergod tårta. Det fanns även annat fika men jag fokuserade helt på tårtan =)


Tack snälla syster min för den fina dagen med trevligt sällskap och allt gott!

7 kommentarer:

  1. Tack för att ni orkade ta er till dopet fast att ni var sjuka. Värt mycket :) Kramen

    SvaraRadera
  2. Hahahaha och så måste man ju passa på att fråga vem av oss (dina systrar) som ser lustig ut på dina andra bilder? :D tror genast jag vet svaret men Lisette är också nyfiken :P Kram

    SvaraRadera
  3. Det är väl klart att vi kom, om så maken skulle köra mig dit på en skottkärra med barnen liggandes i min famn så skulle vi komma ;-)

    SvaraRadera
  4. Haha...den yngsta systern =) Ögonen ser helt besatta ut...haha... Kram

    SvaraRadera
  5. Jasså du Nathalie så du tycker att jag ser ut som en galning nu :) Kram

    SvaraRadera
  6. Jasså du Nathalie så du tycker att jag ser ut som en galning nu :) Kram

    SvaraRadera