lördag 1 januari 2011

Vilken kväll

Vi kom till det beige huset med den målade dörren tidigt på kvällen där vi skulle fira in det nya året. Alla var uppklädda och glada. Välkomstdrink och mingel medan maten tillagades. Det luktade väldigt gott så förväntningarna var skyhöga då maten serverades.

Smördegsknyten med svampstuvning

Fläskfilé med potatisgratäng och en otroligt god vin- och örtsås

Chokladtårta dekorerad med lingon som serverades med glass

Åh vad gott det var. Så gott att jag vill äta det idag igen, och i morgon och på måndag...
Värdinnan hade lyckats perfekt =)


Jag och min man hade en diskussion innan vi åkte om killar kan ha tofs eller inte. Frågan poppade upp efter maken min upptäckte att jag satt upp luggen i en tofs på sonen. Jättefint tycker jag. Men maken tycker ju till och med att vi ska klippa sonen för övrigt så jag blev inte så förvånad att han hade invändningar mot tofsen. Men kunde Beckham ha luggen i tofs så kan sonen, sa jag och såg stolt ut =) Så den fick sitta kvar! Visst nu råkade tofsen vara ljusrosa men i ett hus med en rosagalen dotter så kan man inte hitta någon annan färg men jag ska ge mig ut på jakt efter tofsar i andra färger.

 
Visst är jag fin? Pappa fasade för tofsen och mamma för att mössan hade förstört de fina självlockarna. Men jag är supertjusig =) 

Dottern och värdparets döttrar var totalt överspelade, de skrattade, skrek och ropade diverse ramsor åt oss vuxna som försökte prata och framför allt höra vad de andra sa. Det var till och med för mycket för min del så jag kan tänka mig vad de stackars paren som inte har barn ansåg om deras framfart. De lär nog inte skaffa barn på länge, länge efter det här i allafall ;-)
Jag trodde att dottern skulle vara mer restriktiv mot de som hon inte hade träffat tidigare men hon skojade med dem, slet i hängslena och var allmänt i 110. Hon skrattade hela tiden...


Förutom värdparet kände vi inte de andra paren. Vi hade enbart träffats på möhippa/svensexa och på värdparets bröllop. Så det här var ett perfekt tillfälle för oss att lära känna dem bättre. De bor i Danmark resp Karlstad så det händer inte vilken fredag som helst att man ses allihop så det här var verkligen lyckat. Det var jätteroligt.

Sonen somnade i min famn vid 23-tiden och tjejerna började bli slitna därefter men vi vuxna hejade på dem så de skulle hålla sig vakna till tolvslaget och de lyckades, trötta javisst, men de lyckades.

Jobbigt med alla höga smällar då man är trött

Vi vuxna fortsatte att umgås, äta godis och snacks och dricka diverse mer eller mindre alkoholhaltiga drycker. Då klockan närmade sig tiden då vi småbarnsföräldrar ibland blir väckta av våra små åkte vi hemåt i snön riktigt nöjda med kvällen och natten.
En superlyckad nyårsafton =)

Hoppas du haft en riktigt härlig kväll du också!
Gott Nytt År Mormor
Gott Nytt År till er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar