tisdag 4 januari 2011

Träning

Japp, nu har jag börjat träna. Det är knappt så jag vågar säga det till dig för då kan jag ju inte sluta. Nu måste jag visa att jag kan fortsätta också, vilket är min svaga sida så det ska bli spännande.
Jag har kört crosstrainern i två dagar och det är alltid en början. För ett år sedan var jag riktigt duktig och körde ett pass minst en gång per dag med crosstrainern men så drabbades hela familjen av vinterkräksjukan och jag var så fruktansvärt dålig. Efter det tog det lång tid innan jag återhämtade mig och då hade jag tappat motivationen igen. Och så tog det tydligen ett år att hitta den igen. Nu hoppas jag att den ska stanna =)

Då jag körde då jag var så duktig märkte jag att ingen träning ger mig så bra resultat som just crosstrainern. Efter fem minuter första dagen till liten ökning för varje dag så blev jag mer och mer slimmad trots de korta stunderna. Innan gick jag snabba, långa promenader men det gav inte ens hälften av de resultat som crosstrainern ger mig. Det känns så otroligt skönt att jag hittat den bästa träningen för mig. Så nu kör jag 15-30 minuter per dag och det räcker faktiskt =) Sen har jag tröttnat för den gången...orken finns men det blir för tråkigt efter 30min ;-)

Min make har sin speciella träning. Håll i dig nu! Han springer fort som tusan, i svårt terräng med snö upp över knäna. Och om det inte vore nog så har han en väska på ryggen med vikter i. Japp det är min man det =) Helt galet! Lite skillnad mot min lilla träning...haha... Min mamma sa att risken kanske finns att folk tror att min man är en intern som har rymt från fängelset här i närheten då han springer som en tok mitt i snön....haha...

2 kommentarer:

  1. hahaha, vad roligt det måste se ut när din man är ute och springer!!
    Jag har oxå märkt hur bra crossen är!! jag har oxå hållt på med promenader men de senaste 2 veckorna har jag kört crossen och jäklar vad bra det tar!!!
    Kämpa på ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha...ja =)
    Visst är det. Jag har sett på din profilbild att du minskat mycket och då tyckte jag inte ens att något behövdes bort från början =) Jätteduktigt av dig!
    Tack, det ska jag =)

    SvaraRadera