måndag 10 januari 2011

Mat utan tillsatser

Vi bakar allt vårt bröd nu för tiden. För några månader sedan mötte jag en arbetskamrat och hennes man på affären då jag skulle veckohandla som vanligt. De berättade om alla tillsatser i maten, ifrågasatte varför de fanns där och hur nyttigt det egentligen är för kroppen. Jag fick mig en funderare så den gången tog det riktigt lång tid att handla för jag gick och läste på allt och konstaterade att så gott som allt innehåller massor med extra tillsatser än vad som egentligen behövs. Efter den dagen bakar vi vårt egna bröd, använder bara riktigt smör i bak/matlagning och bregott på mackor, och använder enbart vanlig ren grädde i maten. Vi vill ha vår mat så från grunden som vi kan få.

Helt ärlig var jag lite orolig i början om jag skulle gå upp väldigt mycket i vikt då jag skulle äta feta saker som just grädde och bregott men nej, jag har inte gjort det konstigt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar