söndag 9 januari 2011

Smakportioner i halkan

Vilken halka det har varit i dag. Vi skulle åkt till släkten i Nykvarn och hälsat på idag men halkan gjorde att vi fick ställa in och hålla oss på hemmaplan istället. Verkligen jättetråkigt men man kan inte riskera sitt och sina barns liv, det finns fler tillfällen att ses.
Det var svårt att bara ta sig från tomten idag pga halkan

Istället gick vi, eller rättare sagt gled vi fram på isen, till min mamma där vi fick vara med då min lilla systerdotter fick smaka mat för första gången =) Lilla stumpan, så gott hon tyckte att det var. Med morot- och potatispure över halva ansiktet...så söt!
Båda mina systrar var där och det bullades upp med fika som vi gladligen smaskade i oss.

Gott med mat =)

Det känns som att vi tog rätt beslut om att inte åka till Nykvarn i halkan för då jag kom hem läste jag om alla olyckor som skedde på den vägen under den tiden vi skulle åkt där. Och de visade på ett filmklipp hur halt det verkligen var genom att filma då en person försöker gå på vägbanan, total isgata! Skönt att vi är hemma i trygghet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar