onsdag 2 mars 2011

Besök på skolan

I morse kl.8.30 var det dags för mig och dottern att besöka skolan som hon ska börja i höst. Vi skulle få vara med på en lektion. Hon var lite avvaktande då jag berättade att hon hade kommit in på skolan så då bokade jag in ett besök så att hon skulle få se skolan med egna ögon.

Dottern som annars vaknar tidigt var uppenbart trött idag för en timme innan vi skulle vara där så sov hon fortfarande. Jag som avskyr att väcka henne. Jag vill att hon alltid ska få sova ut så länge som hon behöver. Men nu hade jag inget val. Problemet var att jag inte lyckades få upp henne förrän 10 min innan vi skulle åka. Snacka om att jag var stressad. På med kläder, fixa håret, borsta tänder (jag vet, innan frukost, helt fel men idag blev det så). På med ytterkläderna. Tanken var att hon skulle äta frukost i bilen men medan jag klädde på sonen overallen så hann hon äta färdigt, med ytterkläderna på sig. Ska tillägga att annars är det absolut inte så här på morgonen. Då äter vi i lugn och ro. Borstar tänderna efter frukost. Och likande.


Lämnade sonen hos maken på jobbet för jag inte hade någon barnvakt. Och sen styrde vi bilen mot skolan till musiken med Supersnälla Silversara. Solen sken och det var så härligt.


Skolan ligger på en höjd med utsikt över staden


Redo


Passade på att ta ett snabbt kort då barnen gick ut på rast och fröken gick ut ur rummet en snabbis.


Både dotter och mamma är nöjda. Dottern vill absolut börja här och det känns bra i mammahjärtat eftersom både jag och maken så starkt vill att hon ska gå här. Härligt! Mitt lilla hjärtegull =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar