fredag 4 mars 2011

Öppna förskolan och gymnastiken

Solen kom aldrig fram men dagen var bra ändå. Vi gick till öppna förskolan där barnen lekte. Dotterns dagiskompis var där också så hon hade det lite extra roligt.

Jag ska helt ärligt säga att jag inte direkt njuter av att sitta på öppna förskolan. Det är så trist. Får man säga så som mamma? Jag kompenserar detta på så många andra plan och jag går ju faktiskt dit med barnen så jag vågar nog vara helt ärlig och säga det.
Då dottern var liten var vi jämt där. Och då var det roligt. Inte så jag jublade men det var trevligt. Jag vet inte vad skillnaden är nu mot då. Kanske har jag kallpratat färdigt om smakportioner, sovtider och vilket dagis som är aktuellt. Att jag nu inte är så intresserad av att göra det längre. Kanske, kanske inte eller så är det att alla håller sig på sin kant nu så man inte har möjlighet att komma längre än det enkla kallpratet, om ens det.

Hur som helst, vi var på öppna förskolan idag och barnen tyckte att det var roligt.






Hm...jättekul har jag...


Dottern äter mellanmål


Sonen hade inte tid med det utan vi satt och lekte på golvet med bilarna


Mammas hjärta
 
 
 Sonen lyckades hålla sig vaken och till och med något så när pigg så vi var med på gymnastiken...


Hänger och slänger. Hon visar allt hon kan, helt själv förstås. Hon är ju stor nu ;-)


Sonen var i väg på egna äventyr med en boll. Var jag befann mig var inte så viktigt ;-)







Sonen gungade i ringarna. Han var så nöjd över att han kunde samma sak som storasyster. Att jag stod 10cm ifrån honom hela tiden tänkte han inte ens på för han kunde "själv"  ;-) Min lilla sötnos =)


Eftermiddagen gick till att städa hela huset för att sedan äta god mat. Nu ropar familjen på mig. Tydligen ska det vara ett program på tv3 med roliga klipp. Både maken och barnen skrattar så det är bäst att skynda dit så jag inte missar det =)

Hoppas att du har en mysig fredagkväll =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar