fredag 25 mars 2011

HUSET: Byggstart

Tjoho! Det blev maj och det var dags att sätta fart med husbygget. Först skulle tomten röjas på träd.

 Före


 Efter

Maken har snälla vänner och vänners vänner som ställde upp med att fälla träden. Jag höll mig på tillräckligt långt avstånd att jag varken kunde se eller höra dem. Jag var så otroligt orolig för att något träd skulle hamna fel. Vi hade trots allt två villor och ett flerfamiljshus i anslutning till vår tomt. Jag ringde försäkringsbolaget och hörde mig för vad vår försäkring täckte och om jag kunde teckna en särskild "tänk om trädet ramlar på grannens hus"-försäkring. Men det fanns ingen sådan och de var inte intresserade av att göra en sådan speciellt för mig heller ;-) Det var nästan så att hon började låta osäker på om vi kanske redan fällt ett träd i grannens tak eller om vi rent utav hade som plan att göra det ;-)

Så eftersom försäkringsskyddet uteblev valde jag att hålla mig på avstånd. Jag ville inte se när trädet föll på grannens hus. För på något konstigt sätt kändes det mer troligt än att det skulle gå bra. Haha...vad säger det om mig ;-) Jag litade på alla som var där men man har ju hört om och sett på humorprogram på tv där träden faller helt fel så varför skulle det inte kunna hända för oss menade jag.
Allt gick dock bra. Och jag är så tacksam över att alla hjälpte till =) Nu kändes det som att det var på gång, bara sommaren skulle gå också så skulle resten sätta fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar