torsdag 31 mars 2011

Full fart med argt glassmonster

Idag har det gått i ett. Hämtat papper på makens jobb. Hem. Besök på Swedbank och Handelsbanken för att lämna in de sista 50öringarna (SISTA DAGEN IDAG) samt fixa något med dotterns fonder. Utelek med sonen som älskar att vara ute vilket inte jag gör den här årstiden men, men, vad gör man inte för de små =)
Jag fick lyfta in honom för att tvinga i honom lunch medan han själv ropade efter glass. Han är mitt lilla glass-monster. Han ÄLSKAR glass och han skulle bara äta det om han fick välja. Och det finns inget stopp på honom. Han har precis haft ett ljuvligt utbrott för att jag inte låter honom äta mer glass. Han blir inte arg som så utan han blir riktigt förtvivlad stackaren. Jag förstår honom men samtidigt spelar inte det någon roll. Det är jag som bestämmer och för mycket glass är inte bra. Inte så att han dör men det tar ju platsen för något annat mer betydelsefullt, som mat, i magen ;-)

Jag har även planerat och fixat med papper samtidigt som sonen varit allmänt missnöjd. Han tycker att jag ska sitta på golvet i hans rum och titta när han leker och oftast gör jag det men idag fanns inte den tiden. Men det mesta är fel för min lilla plutt idag märker jag men han har nog ont i magen för han pekar på magen och säger "Aj aj" och vem är glad då man har ont i magen.. I morgon ska jag leka med dig min lilla älskling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar