fredag 4 mars 2011

En eftermiddag med lek, könsfråga och simskola

Igår var jag och sonen på öppna förskolan i några timmar innan det var dags att hämta dottern på dagis. Denna torsdag körde jag dock inte fast på parkeringen. Jag valde en helt annan del av parkeringen för att vara på den säkra sidan.

Sonen tycker om att vara där. Inte för de andra barnens skull utan för att leka med leksakerna. Hur mycket leksaker ett barn än har så är det mycket roligare med sådana saker som de inte har. Sonen kastar sig alltid över alla lastbilar, sopbilar och vanliga bilar så fort vi kommer dit. Efter en stund kan han sedan fortsätta med dockorna och djuren. För att avsluta med rutschkanan och kuddarna. Det gäller att prioritera om tiden skulle vara knapp ;-)





 Haha...jag ska erkänna att jag fick min första fråga på öppna förskolan om sonen var en tjej eller kille. Jag tycker att det är självklart att han är en kille men tydligen inte för alla...haha... Sen vet jag inte om hon verkligen inte såg att han är en pojke eller om hon bara ville försäkra sig en extra gång innan hon började prata om honom ;-) Han är SÅÅÅÅ fin i sitt långa år så fråga på ni, jag klipper det inte på ett bra tag ;-)
 

Efter dottern blev hämtad så var det dags att åka på simskola. Hon är som en säl i vattnet min lilla stumpa =) Hon är dock mer under vattnet än över ;-)


Bada = Lycka


Simmar långa sträckor i den djupa bassängen



 Och efteråt avslutar vi alltid med att hon får leka en stund...


Nu ska vi sätta fart här hemma för vi ska till öppna förskolan igen och denna gång är även dottern med. Vi hoppas att sonen kommer vara tillräckligt pigg så vi kan vara med på gymnastiken som öppna förskolan anordnar varje fredag i en gymnastiksal.
Solen verkar villa komma fram också så det här kan bli en kanondag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar