tisdag 22 mars 2011

Passbilder

Varför blir man alltid så ful på passbilden? Nu ska jag inte tala för dig men jag blir jämt ful. Jag ser ut som en chockad fisk på något sätt. För man får absolut inte le, tänderna får inte synas. Du kan förstå hur svårt det då är för mig som går runt med ett stort leende på läpparna JÄMT ;-) Eller kanske inte. ;-) Men oftast är jag glad...även om inte alla kan se det ;-)

Jag var och skaffade nytt pass i morse nämligen. Jag blev stressad då jag insåg att jag inte hade ett pass med mitt nya efternamn som gift och resan med sonen är om 3 veckor. Men efter en snabb titt på polisens hemsida kunde jag lugna mig då jag fick veta att passet hinner komma =) Och när vi ändå var där passade vi på att skaffa ett nytt pass till dottern vars gamla går ut nästa månad. Hon tyckte att det var roligt att få ett nytt eftersom hon enbart är 8 månader på sitt gamla och hon ser sig som betydligt större än så ;-)
Min lilla sötnos! Det var ett tag sedan =)

Jag är lockad att visa bilden på mig också men för allas skull väljer jag att inte göra det. Jag skäms bara jag ser den. På passbilden ser jag ut som en chockad, förrymd fånge som går på något. Allvarligt! Och då jag får se bilden på dataskärmen är jag alldeles för försynt och vill inte vara till besvär så jag säger givetvis att det blir bra. Tur att man inte behöver visa passet för så många personer...haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar