måndag 7 mars 2011

Kräks koagulerat blod

Dottern började må sämre igår vid lunchtid. Inga kräkningar men hon var hängig och hade feber. Maken gjorde våfflor som hon åt, ett bra tecken. Familjen tog det lugnt hela dagen.

Idag vaknade dottern och mådde bra. Hon hade lite ont i magen men ville till dagis ändå. Jag och maken funderade över om det kunde vara träningsvärk i magen efter kräkningarna i lördags. En halvtimme innan dagis började såg jag hur dottern mådde allt sämre. En kort stund senare fick jag kasta mig över hinken och ge den till dottern. Det var dags igen. Kräks slem. Men var det inte något mer... Jo, bruna långa trådar som jag bara kan få till koagulerat blod. Hon har inte ätit något sedan igår så det är inte mat heller.
Jag lyckades fånga upp dem på en bit hushållspapper för att visa upp om det skulle bli så att vi var tvungna att åka till läkaren.
En kort stund senare kräktes hon igen och den här gången var det en stor brun klump som kom upp tillsammans med segt slem. Även denna fångade jag upp och såg att det var likadana bruna trådar igen som denna gång hade klumpat ihop sig. Varför kräks man koagulerat blod??? Jag blir ju orolig och har sökt på internet men hittar ingenting...

Jag ringde givetvis 1177 direkt då hon kräktes blodet som sa åt mig att hon behövdes undersökas av en läkare och att jag skulle ringa vårdcentralen. Och i några timmar nu har jag väntat på att de ska ringa upp men snart är det dags... Jag sitter på nålar till dess...


Jag återkommer när vi varit hos doktorn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar