tisdag 8 mars 2011

Semledagen

Dottern mår bra igen och passande nog är det Semledagen idag så vi kunde passa på att fira lite att hon slapp bli inlagd på sjukhuset.
Min första tanke var att köpa färdiga bullar för att sedan fixa dem hemma men bullmamman i mig tyckte att jag skulle göra dem själv. Tur var har jag alltid sådana ingredienser hemma så jag satte igång redan på morgonen. Och medan bullarna jäste åkte vi och veckohandlade.

Sedan fick vi besök av mamma och min syster och vi mumsade semla =)


 Mums


De blev riktigt goda. Så där luftiga som man vill ha dem =)


När man bakar dem själv får man väldigt många så vi kommer väl äta semla så det sprutar ur öronen på oss ;-)

3 kommentarer:

  1. Kan du inte dela med dig av receptet ? :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Absolut =) Jag har gjort ett inlägg med receptet =) De är verkligen SUPERGODA =) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket :)

    SvaraRadera