tisdag 1 mars 2011

"Mamma, vi MÅSTE fika"

Det var vad dottern sa då jag hade hämtat henne från kyrkans barntimmar i förmiddags. Vi har tydligen inte fikat varje gång efter kyrkis så därför var vi absolut tvungna att göra det idag. Ja, måste man så måste man ;-) Så vi styrde bilen mot ett fik.

Jag kände att det var en enkel och mysig sak att göra som betyder så mycket för dottern och då menar jag främst den delen att hon fick bestämma. Sen är det även extra roligt för henne, men även för mig och sonen, att fika på fiket.  För fika gör vi ofta men då handlar vi främst med oss godsakerna hem för att maken vill det. Nästa gång ska vi nog rösta tror jag så får vi se var vi fikar ;-)


Sonen tog god tid på sig att välja men efter försökt få en hel tårta själv så föll valet på en bulle. Dottern väljer alltid en tårtbit. Dottern sitter nöjd och äter medan sonen har fullt upp med att hålla koll på alla lastbilar, bussar och bilar som åker förbi samt upplyste oss andra om vad det var som passerade =) Han åt dock upp sin bulle när han var "klar med sin uppgift" =) 


Jag valde, som alltid, en räksmörgås


Kortet blev lite suddigt men vem har tid att ta kort då en smarrig räksmörgås väntar på en ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar