söndag 20 mars 2011

Den bästa 2 års presenten till sonen

Efter att än en gång konstaterat att barnen har allt för mycket leksaker trots mina urrensningar så kändes sonens kommande 2 års dag som ett stressmoment. Jag vet hur mycket saker barnen får då de fyller. Man var ska alla saker vara? JAG tycker att de allra helst ska vara kvar i affären men annars i lådorna i sonens rum. Var tycker då SONEN att de ska vara? -På golvet. Gärna utspritt över hela rummet. I övriga huset går också bra med fördel i vardagsrummet och köket. Där är vi inte helt överens som du märker.
Jag är så otroligt less på att städa alla leksaker så det sista jag behöver är att de ska fyllas på i mängder. Så i år har jag satt ett max antal. Varje person får max köpa 1-2paket. Om man vill ge mer så får man ge pengar. Nu räcker det på galenskapet med alla paket.

Vad ska så vi ge? Vi har handlat tre paket med leksaker som vi vet att han kommer tycka mycket om men den största presenten blir en resa till Rimini i Italien tillsammans med mig. Mamma och son tid =) Njuta och ha roligt tillsammans i Italien helt själva. Vi får passa på eftersom att nästa år börjar verkligheten igen med arbete och sonen ska börja på förskola.

Dottern blev först besviken att inte hela familjen skulle åka men det gör vi månaden efter då vi åker till Kalabrien i Italien så hon klarar sig ;-) Jag sa att hon har möjligheten att önska sig en resa då hon fyller men det ville hon inte för hon vill ha paket...haha... Men hon har nu istället börjat längta tills vi ska åka för att hon ska få vara själv med pappa och hitta på roliga saker tillsammans med honom. Haha...skönt att hon tar det så =)

Vi tycker att det är en sådan vettig sak att göra istället för att lägga tusenlappar på flera leksaker som ska fylla hans rum och övriga huset på bredden och längden. Pengar hade han kunnat fått men det får han ändå så den här upplevelsen är mer värt än det =)


Så om tre veckor åker sonen och jag till Rimini och möter våren, det är bokat och klart =) Det kommer bli så otroligt roligt och härligt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar