torsdag 31 mars 2011

Recension av nya förskolan

Vilken förskola!!! =) Stora ljusa lokaler och massvis med fönster som vetter mot vattnet. Riktigt fint och jag är ärligt talat imponerad. Kanske är jag hemmablind med 70-80-talets lokaler som förskolorna här i området använder men tanken slår mig om det kan vara så här fint och genomtänkt någon annanstans. Givetvis kan det det men du förstår vad jag menar.
Stora hallar, stora kapprum och det finns ett oerhört fint och luftigt rum (en sal !) med fantastisk utsikt över vattnet och högt i tak. Jag kunde ana en liten scen bakom några kartonger. Kartongerna var där för att allt inte är helt klart ännu men de är långt på väg. Där ska barnen sjunga och "arbeta" med drama. Det känns som en riktigt modern förskola som sätter barnens utveckling i första rummet.

Jag hoppas att sonen får plats där då det är dags =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar