lördag 12 mars 2011

Härlig dag och familjemys

Vilken härlig dag! Solen skiner. Snön smälter bort. Och det är melodifestivalen ikväll =) Det sista vågar jag knappt säga eftersom maken tycker att jag är lustig som kan längta efter en sådan sak. Men jag gör det =) Det kommer bli så otroligt spännande. Vem kommer vinna? Till denna festlighets ära kommer vi äta mumsig mat idag och göra egen italiensk glass i glassmaskinen. Glassen ska vi äta framför tv'n.

I väntan på att melodifestivalen ska börja (okej, jag är kanske inte riktigt SÅ besatt att jag bara tänker på det) ska vi till ett lekland här i närheten. Jag har bestämt mig för att vi mer aktivt ska hitta på saker för barnen även på vinterhalvåret. På sommaren far vi över halva landet och även utanför för att barnen ska ha roligt men utbudet är mer begränsat på vintern. Jag har hittat en bok som jag ska låna på biblioteket med roliga, enkla saker som man kan hitta på med familjen. Tror att den innehöll spännande experiment. Jag har höga tankar om boken så jag hoppas att den har mycket roligt i sig.

Nu ropar dottern på mig att jag ska sätta fart så det är väl bäst att jag stänger av datorn så de inte lämnar mig hemma ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar