lördag 12 mars 2011

Mitt mattegeni!!!

Dottern är ett matte-geni =) =) Hon är så sanslöst duktig. Hon verkar fatta hela "tänket" direkt. På egen hand med några frågor då och då till oss föräldrar har hon kommit så långt att hon både kan plus och minus med tal upp till 20. Hon är ändå bara 5år. Och visst om vi hade tränat henne eller så men detta är verkligen helt på hennes eget initiativ. Hon gillar helt enkelt matte =)

Jag såg i Barnens bokklubbs tidning i veckan några pysselböcker, "Guldstjärneböcker", där de visade ett uppslag som såg mycket intressant ut. De tar upp räknetal vilket många andra inte gör, där ska de istället lära sig skriva siffrorna och det kunde dottern för mycket länge sedan. Så de här Guldstjärneböckerna verkade kanon. Och igår hittade jag dem på Ica Maxi för 29kr/st och det fanns både med svenska och engelska utöver matte. Inte exakt den som fanns i tidningen men det fanns två stycken matteböcker som hade den nivån jag var ute efter så de köpte jag.





Hjärtat började med den svåraste boken. Men den börjar lite enklare ändå med ritade bilder som förklarar hur de menar för att sedan bli rena tal som ska lösas.


Dottern älskar dem. Hon sitter och räknar och räknar, riktigt koncentrerat. Jag är så otroligt stolt över henne. Vårt val av skola känns bättre än någonsin. Där kommer de möte henne på hennes nivå. Perfekt!

 STOLT mamma =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar