onsdag 16 mars 2011

Snön ska bort

Vilken härlig dag det var igår! Sol och varmt var det så jag och barnen var ute på tomten. Vi vill dock att det ska vara vår nu utan snö så vi kämpade lite med att få bort snön.

Jag gjorde det förra året på framsidan för att få bort snön så att vi kunde börja göra i ordning framsidan så fort som möjligt. Ja, vad gjorde jag då? Jag kastar ut snön från vår tomt ut på den snö- och isfria gatan utanför oss för att snön fortare smälter där. Man ser ut som en idiot men det får det vara värt ;-)

Nu gick det inte så bra just på framsidan för snön var så hård så vi gick till baksidan istället och tog bort snön från sandlådan odyl.


 Sonen hjälper till efter han sett hur storasyster och mamma gjorde ;-)

Han ändrade dock taktik till att sätta sig och äta upp all snö istället..

Och hunden tyckte att det var ett alldeles ypperligt sätt så hon gjorde likadant.

Dottern valde efter en stund att såga istället.

Och sonen tyckte att garagebygget går för långsamt så han byggde lite.

Efter mycket kämpande hämtade jag en stol och satte mig i solen. Så härligt det var. Jag hann sitta exakt 20sekunder innan barnen hade andra planer för mig 
Så är det att vara mamma ;-)



Jag hade hoppats på att det skulle vara sol idag också men det är det inte. Enligt smhi's hemsida så kommer inte solen förrän på söndag. Först kändes det lite trist att vänta så länge men så såg jag att solen håller i sig åtminstone till onsdagen och upp mot +10 grader så det känns lättare att vänta efter det. Tänk vad skönt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar