tisdag 22 mars 2011

Granskas i sömmarna...

Snart ska vi granskas i sömmarna då två familjehemssekreterare kommer hit för att utreda oss som familjehem. Det är lite pirrigt men samtidigt roligt. Jag som jämt städar och försöker hålla mitt hem relativt fint kämpar mot mig själv att storstäda hela huset inför deras besök. Än har jag lyckats hålla mig ifrån det och jag är otroligt stolt över mig själv för det =)
Jag tänker att de faktiskt måste få se hur vi har det en helt vanlig dag. Det är ju det som räknas och är viktigt. Men visst är det svårt. Det känns naturligt att man städar extra noga då man ska få besök av någon man inte/knappt känner. Och det känns skönt att klockan går fort så nu skulle jag inte ens hinna storstäda om jag ens hade velat.

Bäst att diska upp efter lunchen nu åtminstone för så får det inte se ut...haha...ingen dag i veckan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar