lördag 12 mars 2011

Jag hejade på Saade för att...

Vi satt bänkade. Som vi var redo. För Melodifestivalen. =)
Sonen hade somnat redan en halvtimme innan det skulle starta så det blev lite extra mysigt för dottern att bara sitta med mamma och pappa. Vi hade lördagsmys, nybakat bröd med goda tillbehör och vi hade vår hemmagjorda italienska glass med hallon och jordgubbar bredvid. Mumsigt var vad det var =) Dottern var trött och somnade halvvägs in i programmet. Dottern hejade inte särskilt oväntat på Eric Saade. Det var så typiskt att han sjöng sist. Hur ska hans största fans då hålla sig vakna? ;-)
Men då det var dags för hans framträdande så väckte jag dottern som var rätt borta till en början men när han började sjunga sken hon upp som en sol. Hon var så nöjd. Man ser hennes ögon lysa då hon tittar på honom och det är så gulligt att se. Snacka om att jag ska lusläsa hans turnéplan och sedan ta henne till lämpligt ställe för att se honom uppträda och kanske få en skiva signerad. Mitt hjärta, visst ska hon få göra det =)

Jag hade svårt att heja på någon särskild. De flesta är jättebra men på olika sätt. Jag har lyssnat riktigt mycket på SVTs hemsida och då med Sara Varga i täten men hon passar inte som Melodifestivalenvinnare.
Vilket bidrag som skulle slå bäst i Europa har jag ingen aning om för jag tycker alltid helt tvärt emot dem.
Jag njöt iallafall under hela programmet och då det drog ihop sig för rösträkning så hejade jag på Eric Saade. Bara för att det betydde så mycket för dottern om han skulle vinna. Hon ringde och röstade på honom och blev först förvånad men sedan överlycklig för att det var Eric i luren som tackade för hennes röst. Tänk vad små saker kan betyda mycket för barnen =) Hon blev lätt förtvivlad en stund då hon skulle rösta en sista gång under sluttampen och det inte gick att komma fram. Jag tröstade henne med att det trots allt tydde på att många röstade på honom och då blev hon lugn.
Hon var så nervös. Som att hon skulle explodera, sa hon =) Genomgången av poängen tog allt för långt tid tyckte hon men nervositeten höll henne vaken.

Han vann och hon kunde andas ut. Jag tror att sekunden hon hamnade på kudden så somnade hon. Men det är klart att det är jobbigt att ta sig igenom sin första Melodifestival.

Och maken då? Jo han höll sig vaken genom allt ätande för att sedan somna rätt omgående...haha... Något ätbart= vaken.  Är han mätt= sover. Så han missade slutet på denna högtidliga kväll ;-)


Jag var på väg att lägga mig men tänkte bara stänga av datorn först. Men så kunde jag skriva ett kort inlägg här som blev allt längre och längre. Sen skulle jag sova. Men så hittade jag min godispåse så nu sitter jag här framför datorn ätandes godis. Men det är klart, jag slutade väl må illa av allt ätande för en kvart sedan så det är bäst att fylla på ;-)
Nej nu ska jag lägga mig så jag orkar göra mitt vanliga kvällsnöje som det är riktig tantvarning på......lösa korsord =)


Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar