torsdag 31 mars 2011

Öppet hus på nybyggd förskola

Om en liten stund ska jag och sonen på öppet hus på en nybyggd förskola som öppnar nästa vecka här i vårt område. Tanken är att sonen ska gå där när det är dags för honom att börja på dagis om ett år. Egentligen är det enbart för föräldrar till barnen som börjar i april/maj men förskolechefen låter även de som ringer honom att komma de också. Så jag passar även på att ta med syster min och lilla Raringen eftersom tanken är att även hon ska gå där framöver. Man vill ju veta hur det ser ut och verkar vara innan man bestämmer sig.

Då dottern skulle börja på dagis då hon fyllde 3 år var vi runt på så gott som alla förskolor i vårt område för att hitta det allra bästa för henne. Vi var även till ett privat inne i stan. Och jag märkte att det skiljer sig mer än vad man kan tro mellan förskolorna. Så det här besöket ser jag mycket fram emot. Jag ska ju lämna ifrån mig det värdefullaste jag har till dem så då gäller det att det känns helt bra. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar