lördag 19 mars 2011

Lördagsbesök med supergoda bullar

Vi bjöd hem mina systrar, mamma och systerdotter idag på fika och jag bestämde mig för att prova något nytt att baka. Maken hade hittat ett recept på bullar för länge sedan som han tyckte såg mumsigt ut som han så lämpligt la i min recepthög i förhoppning att de skulle göra sig själva framöver ;-)
Och eftersom de inte tycks baka sig själva så tänkte jag vara lite extra snäll mot honom idag och bakade därför dem till fikat.

Till saken hör att jag hatar att baka just bullar. Och dessa är lite extra lyxiga med betydligt mer arbetsmoment så det är inte så att jag med stor glädje bakade dem. Men så goda de blev =) Kardemummabulle med kanel- och vaniljfyllning. Vaniljkräm inuti och glasyr ovanpå. Underbart! =)

Mums!

Raringen smakade rån för första gången

Jag bakade även en hallonkaka som alla gillade. Men bullarna var godast =)
Sonen hade inte ens tid för att titta upp en snabbis för ett kort utan han ville bara äta ;-)

Dottern spexar

Hm...ett otroligt smickrande kort taget av dottern. Vilket hon sprang runt och visade alla och skrattade åt...haha... Jag kan avslöja att jag har hela munnen full med bulle...haha

Raringen är på sitt vanliga glada humör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar