tisdag 29 mars 2011

Betyg på vift

Tänkte vara effektiv idag och skicka iväg betygen till högskolan och diverse papper till dotterns blivande skola lite snabbt så där. Bestämmer mig för att ta en ny kopia på mitt betyg i stället för att använda de gamla som jag tycker är dåligt kopierade. Men det fanns enbart kopior där. Jag kan inte hitta originalet. Det känns som att jag har letat överallt vilket jag givetvis inte har gjort. Tre pärmar och en halv låda samt ett samtal till mamma. Inte mer än så men det finns inte. Så mitt snabba 10 minuters fixande har blivit timmar istället. Jag har forskat runt på internet för hur jag skaffar ett nytt men samtidigt vill jag inte släppa tanken att hitta det. Men så kom jag på att jag kan dubbelkolla om det kanske finns i betygsdatabasen så jag ringde min gamla skola för att höra vilket år de började skicka dit betygen men det visste hon inte. Hon trodde att de gjorde det det året jag slutade men hon mindes däremot inte att programmet jag gick fanns på skolan då så henne vågar jag inte lita på helt ;-) Så snäll som hon är erbjöd hon sig att ringa till betygsdatabasen (!?) för att fråga om jag finns med där. Men alla sitter i sammanträde så hon fick inget svar. Det känns som jag helt enkelt är motarbetad idag ;-)

Så vi får väl se hur det blir med allt. Jag hoppas att betyget finns där iallafall för då behöver jag ju inte mitt betyg. Men jag anar att det inte finns där, jag känner mig allt för gammal för något så modernt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar