onsdag 16 februari 2011

Besök på sjukhuset

Vi fick idag veta att syster min har blivit lite bättre =) Så jag, mamma och sonen åkte till intensiven på förmiddagen. Och så skönt det var att se henne sitta upp och framför allt att hon kunde titta. Sonen lekte för fullt i rummet och vred och slet i alla slangar och knappar som fanns, vilket jag inte uppskattade direkt. Vi skojade om att han skulle hitta en knapp som fällde ihop hela sängen med min syster i. Men tack och lov så lyckades han inte med det ;-)

Efter en timme blev hon dock sämre igen. Långt ifrån så dålig hon har varit men vem vet vart det är på väg. Vi valde då att åka så att hon får vila. Mamma åker tillbaka snart igen med min andra syster och systerdotter så får vi se hur hon mår då.
Jag lever i princip efter de stunderna då jag vet att jag ska få mer information om läget. Så nu väntar jag otåligt på att mamma ska ringa efter hennes besök där. Inte för att hon ens har börjat åka dit men jag väntar iallafall...

Min syster kommer magnetröntgas i eftermiddag igen och då denna gång, skikt för skikt, för läkarna misstänker att det trots allt ändå kan finnas något i huvudet =( Men vi håller tummarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar