måndag 28 februari 2011

Prismärkning av kläder

Jag har anmält mig till att sälja barnkläder odyl på en Byteskväll som är i morgon och givetvis står jag här dagen innan och prismärker allt. Det är första gången jag säljer där men jag vet att man ska sätta billiga priset. Hoppas bara att jag satt billigt nog för att få det sålt men samtidigt vill man ju få några kronor för sakerna/kläderna.
Jag har plockat bort alla märkeskläder och tänkte sätta ut dem på tradera istället.

Som jag har kämpat. Kläderna hade jag valt ut förra veckan så nu var det "bara" att sortera storleksmässigt och prismärka och det tog över 3 timmar!! Sonen tyckte att jag var supertråkig så han gjorde en inventering av skafferiet. Hela köksbordet var överfull med kläder så jag hade inget annat val än att fortsätta. Skönt nu när det är klart.

Tanken är att jag ska gå igenom barnens garderober också för att se om något där kan säljas. Men framför allt gå igenom alla kartonger med leksaker... DET känns jobbigt. Vi får väl se hur mycket jag hinner göra ikväll annars får det räcka med kläder och skor.


Oj, klockan går fort. Nu måste jag rusa till dagis och hämta min älskade dotter =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar