fredag 11 februari 2011

Fika och titt i fina lägenheten

Syster min har fått nytapetserat i hela sin lägenhet och äntligen skulle vi dit idag och titta hur det blev. Hon vet hur sin storasyster ska tas så hon lockade med fika. Och då kommer jag utan att blinka ;-) Visst hade jag kommit ändå men fikat var ju väldigt trevligt så det kan hon fortsätta med ;-)

Lägenheten var riktigt fin och kändes betydligt mer modern än tidigare. Tapetvalet var perfekt, nästan så man skulle tro att jag hade ett finger med i spelet ;-) haha... Nej men hon hade valt riktigt fint.

Fikat var suveränt, massvis med kakor och marängsviss =) Marängerna hade hon bakat själv då min dotter inte tål mjölkprotein och köpa maränger har en tendens att innehålla det. Bra där!

 Mosters raring
 

Kusinerna


När kommer andra mostern?






Sonen tjuvstartade med en kaka som var alldeles för kladdig för hans smak. "Kladdig, kladdig" sa han och la ner kakan på bordet och visade händerna. Han vägrade ta i den för han ville inte bli kladdig så han försökte äta den direkt från bordet utan att använda händerna...haha.. Jag la kakan i lite papper och då gick det bättre. Och som min mamma kommenterade "Precis så var Nathalie då hon var liten. Blev hon smutsig om händerna i sandlådan så började hon böla" Så ja, han beteende kommer verkligen från mig =)


Sonen, syster, dottern, mamma och syster.


Smask


Sonen äter först sin lunch som han missade innan då han sov.


Raringen med sin mormor


Oj vad skäll jag kommer få nu... *Duckar*




Nu ska jag sätta fart med maten. Börjar bli rätt hungrig. Ångrar att jag sa att jag skulle laga maten idag eftersom jag hamnade vid bloggen istället. Om maken hade gjort den så hade den varit klar nu. Skynda, skynda...

Hoppas du får en härlig fredagkväll!

2 kommentarer:

  1. Boooom puff bang krasch... jag hoppas innerligt att du glömde att ducka ;) Kram,/ syster som inte duger på bild :)

    SvaraRadera
  2. Haha...du missade ;-) Du "duger" så bra, du finns ju med på massor av kort som är jättebra =) TVÅ kort syster lilla ;-) alla andra är så fina så =) Kram

    SvaraRadera