tisdag 22 februari 2011

Ett tal till min make

Kära, kära make. Allt har en gräns, likaså jag. Och jag tycker att jag har haft överseende och mycket tålamod men min gräns är nådd, med råge. Jag förstår att det just nu kan vara lite jobbigt att ha en fru som har en blogg där hon skriver om det mesta vilket även detta hamnar. Men det skulle du kanske tänkt på innan.

Sjuka karlar. Finns det något värre?
Du har pipit, gnällt, suckat lite extra högt, tjatat hur dålig du är, tagit tempen och allt annat irriterande gnälliga saker som man kan komma på.

"Men stackars karl som Nathalie klagar på" tänker säkert vissa och visst jag förstår. Därför börjar vi så här...
Är du sjuk? Jo, du är förkyld, hostig och snorig precis som den största delen av befolkningen så här års inklusive övriga familjen. Men måste man gnälla om det? Det är DÄR problemet ligger. Och varför springer en vuxen karl och tar tempen? Flera gånger om dagen! Allvarligt, varför?

Det har gått så långt att jag har lekt med tanken att gömma både örontermometern och muntermometern så att bara rektaltermometern finns att använda...haha...DET skulle säkert få slut på feberkollandet.
För du har inte ens feber. Ibland kan du lyckas klämma upp tempen till 38grader men tusan det lilla räknar jag inte ens.

"Pip, gnäll, pip och gnäll" så låter det efter du kommer hem från jobbet. För jobba det gör du och det går ju bra.

Varför kan inte män vara MÄN, alltså riktiga män utan fjantiga temp.tagningar med maximala pluttiga 38grader, gnäll över snor, slem i hals, hostan är jobbig, ögonen svider vilket innebär att du enligt dig själv har feber (fast termometern visar helt tvärt om). Frågan är om karlar beter sig som bebisar eller kärringar, men jag tror ta mig tusan att de är värre än båda.


Så snälla älskade make. Sluta gnälla. Sluta pipa. Sluta sucka sådär extra högt för jag lovar, jag hör ändå. Och snälla, snälla sluta ta tempen!!!

Tack på förhand min älskling. Jag älskar dig mest i hela världen! 
Puss Puss

Din Fru

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar