torsdag 10 februari 2011

Dammsugaren

Dammsugaren är en av de mest använda sakerna i vårt hem och jag är totalt beroende av den. Så igår då jag skulle ta min vanliga tur med den ("Hela dan får hon arbeta, hon får jobba, hon får streta.."*sjunger*) så var den helt död. Ingenting hände. Stackaren blev väl utarbetad då jag städade barnens rum dagen innan.

Så där stod jag utan dammsugare men med en hund som fäller. Ingen bra kombination. Hur som helst fick jag försöka att tänka på det faktum att det inte var dammsuget och stå emot den frestande men jobbiga tanken att sopa hela huset. Jag lyckades och på eftermiddagen då maken kom hem plockade han fram vår förra dammsugare som jag trodde var slängd och så dammsög han. Härligt!

Dammsugaren reklamerade han och vi fick pengarna tillbaka för de inte hade den modellen hemma. Så nu måste jag hitta en ny dammsugare att köpa. Min tanke var att få en ny likadan men nu när vi fick pengarna tillbaka så har vi ju möjligheten att byta om vi nu vill det. Frågan är vad jag vill.. Det tråkiga är att det tar sådan tid att sitta och leta och fundera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar