tisdag 1 februari 2011

Vårt bröllop -någon nyfiken?

Är det någon som är nyfiken på vårt bröllop ;-) Jag tänkte visa lite bilder och berätta kort om det. Kanske någon får något tips till sitt bröllop...

Dagen innan, eller rättare sagt, natten innan den stora Dagen sov vi på hotell. Jag var nervös, uppe i varv men samtidigt helt slutkörd efter hela dagens fixande och donande i lokalen.


Andra tog det mer lugnt =) Sonen sov med oss för att han aldrig tidigare hade varit borta från mig och för att minska risken att han ville vara i min famn under vigseln, vilket inte hade passat så bra, så sov han med oss.


Lokalen lyckades vi få ordning precis som jag ville ha den. Maken kan inte "se" hur det ser ut då man planerar utan han litade på mig och han blev helnöjd.






Lokalen dekorerades med vitt tyg i taket, vita/rosa ballonger och "stjärnfall" bakom vitt tyg. Eftersom vi båda ville ha runda bord fick vi hyra in det. Tyvärr fanns det inga med rätt mått i vår stad men som tur är hittade min kära vän några i en stad 6 mil här ifrån. 24mil sammanlagt för runda bord är väl inget ;-)




Borden dekorerades med vita linnedukar, äkta rosa rosblad, , ljus, diamanter (äkta givetvis ;-) ), blomsterarrangemang, bordsplaceringsskyltar och festprogram.


De som ville ge en gåva till vår bröllopsresa kunde lägga kuvertet i en resväska som var utsmyckad med bilder från USA och Italien. Våra favoritställen. Rosa målades den förstås för att följa färgtemat =)
För de gäster som tagit kort under dagen fanns det frankerade och adresserade kuvert med en tom skiva i där vi bad gästerna att gärna bränna över sina bilder på skivan för att sedan bara klistra igen och lägga på postlådan. Det var något som vi uppskattade mycket. Det var så roligt att i flera veckor efteråt få bilder där vi fick återuppleva dagen igen mitt i vardagen =)
 
Efter frukosten kom frisören och startade med min uppsättning och då hon började bli färdig kom sminkösen. Under en stund höll de på samtidigt med mig så jag blev riktigt ompysslad. Underbara fotografen Veronica Johansson på Veraphoto kom och följde mig under dagen ända tills vigseln var slut.
Bild: Veronica Johansson, Veraphoto

Bild: Veronica Johansson, Veraphoto


Det börjar dra ihop sig, dags att klä på sig...

Bild: Veronica Johansson, Veraphoto

Bild: Veronica Johansson, Veraphoto


Min syster kom och hjälpte mig att klä på mig. Och framför allt att få in mig i bilen...haha...det var en stor klänning. Men tillsammans med Veronica så gick det =)

Vi åkte med Veronica till Tista slott där vi mötte upp maken och barnen. Jag hade kontaktat slottets ägare några veckor innan och de var så otroligt snälla att de lät oss fotograferas på deras ägor. 

Bild: Veronica Johansson, Veraphoto
Bild: Veronica Johansson, Veraphoto

Bild: Veronica Johansson, Veraphoto
Bild: Veronica Johansson, Veraphoto




Bild: Veronica Johansson, Veraphoto



Jag måste bara säga, ser ni hur otroligt underbara bilder Veronica tar? Helt otroligt. Om ni behöver en fotograf kontakta henne www.veraphoto.se. Hon är även helt fantastisk som person också =)

Bild: Veronica Johansson, Veraphoto

Bild: Veronica Johansson, Veraphoto



Bild: Veronica Johansson, Veraphoto

Bild: Veronica Johansson, Veraphoto


Bild: Veronica Johansson, Veraphoto

Bild: Veronica Johansson, Veraphoto




Bild: Veronica Johansson, Veraphoto

Vilken underbar dag det var och jag är så tacksam över att vi förstod värdet i att ha en bra (läs FANTASTISK) fotograf. När jag tittar på bilderna får jag ett pirr i magen och jag dyker tillbaka i de känslorna som jag hade då..

Vi åkte till festlokalen som ligger centralt intill ån där det först serverades brudskål med tilltugg innan det blev dags att äta en fantastisk middag.

Under middagen var vi nervösa jag och maken. Vi hade ett moment kvar som ingen annan visste någonting om. Vi hade dock helt två skilda sätt att hantera det. Jag: lät bli vinet mot slutet av middagen för att var skärpt och hålla mig på fötterna. Maken: tyckte att det var alldeles ypperligt att det fanns vin att lugna nerverna med oavsett om han skulle kunna gå eller inte.

Efter maten så skulle vi dansa brudvalsen. Men vi vill inte dansa vals bara för att man "ska" det, så är vi... Så vi valde istället att dansa till en låt som vi under våra första år tillsammans gick och sjöng små korta utdrag ur för varandra. Haha...så töntigt det låter men det var riktigt mysigt. Den dansade vi iallafall till tills den bröts och vi dansade något HELT annat =)





Snyggt var det inte, inte heller felfritt men roligt, det var det. Gästerna jublade och jag och maken hade lika roligt vi =)

Efter det kunde vi slappna av, äta tårta och festa natten lång med våra underbara gäster =)











****************************************************
Då kan jag passa på och lägga ut saker som jag inte behöver mer...
 
Följande saker säljer från vårt bröllop:

Vita tygservetter i bra kvalité. 35st rena och vikta (var av 3 oanvända)
200kr ***SÅLD***





5st Vaser  5.5x5.5x21cm.
80kr  ***SÅLD***

Värmeljushållare 40st
45kr  ***SÅLD***

Mörkrosa löpare Jag tror att det är 4m + 1m men jag minns inte helt säkert. Vid intresse kan jag kontrollmäta
50kr  ***SÅLD***


Ram med glitterstenar och text
20kr


Bordsnumrering. För bord 1-5 och på baksidan kan man skriva valfri text eller välja att ha bordsnumret även på den sidan. Vi skrev en liten infotext om hur vi önskade att alla skrev en hälsning till oss på lapparna som låg på borden. Som vi sedan skulle klistra in i vår gästbok.
30kr

Tips! Första tanken var att ena sidan skulle bestå av ett varsitt foto på oss där vi var lika gamla som bordsnumret tex bord nr.5= kort där vi var 5år men vi lyckades inte få ihop det.




Bakifrån sett:
6st Stora glas som vi hade godis i på godisbuffén
20kr

30st Ljusblå glas som vi serverade dessert i.
70kr

23st små glas som vi serverade Avec i.
30kr

Hör av dig om du skulle vara intresserad av något! Jag kan skicka sakerna (ej glas) om köparen står för portot.

10 kommentarer:

  1. Hej,

    Jättefina bilder, verkligen!

    SvaraRadera
  2. JAAAAAAAAAAAAAAG vill köpa dom av dig vaserna ljushållarna löparen och servetterna =)!!!!???? Kram Marie

    SvaraRadera
  3. =)

    Absolut Marie, kanon =) Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det var lite lustigt jag hade precis suttit och tittat i panduro katalogen på likadan duk haha =)

    SvaraRadera
  5. Sen kan man ju hoppas att han tar sitt förnuft till fånga så man blir gift också....får väl säga att jag har massa ljusstakar och servetter ligger och väntar haha....;) Erat bröllop var så otroligt fint mer lyckat än så går det inte att få =)!!!!Och det var en jätte trevlig fest!!!

    SvaraRadera
  6. Om du inte jobbar när vi gifter oss kanske jag frågar vad du tar i timmen som bröllops fixare =)

    SvaraRadera
  7. Vad lustigt =)
    Ja det måste han ju göra. Speciellt eftersom ljusstakar och servetter kan bli för gamla och oanvändbara har jag hört så det är bäst att det blir snart ;-) Tack snälla vad gullig du är =) Det är gästen som gör festen ;-)
    Absolut, det är bara roligt =)

    SvaraRadera
  8. Hej..

    Fint bröllop, vi ska gifta oss nu i maj.. Dessa ramar med bordnr, vad ska du ha för dom?

    maila mig: sofia.kjellberg@hotmail.com

    MVH Sofia

    SvaraRadera
  9. Hej. Får börja med att gratulera till bröllopet fast det nu var ett tag sedan :). Jag sitter nu och planerar eget bröllop och dina bilder ger mycket inspiration. Jag hade tänkt dekorera som du på borden och nu ser jag hur det ser ut och inte bara i tanken :). Sådana löpare letar jag efter fast ljusrosa. Vart köpte du dem?
    Mvh Elenor

    SvaraRadera
  10. Hej Eleonor och grattis till det kommande bröllopet!
    :-) Vad roligt att du får mycket inspiration av mina bilder :-) Det underlättar ju en hel del att se det på bild också istället för "bara" i huvudet. De rosa löparna köpte jag på Panduro så kika där, jag är helt säker på att det fanns i ljusrosa också då jag köpte mina. Lycka till! =)
    Vänliga hälsningar
    Nathalie

    SvaraRadera