söndag 27 februari 2011

Deltävling och favoriter till Melodifestivalen

När jag så här i efterhand tänker på gårdagens deltävling i Melodifestivalen så minns jag knappt något bidrag alls. Jag vet att jag gillade Nicke Borg men sen var de övriga rätt bleka. Ja förutom Linda Bengtzing förstås men jag har inte bestämt mig riktigt om jag gillade hennes bidrag eller inte. Hon är glad och full med energi vilket är bra men förövrigt vet jag inte. Jag tyckte att hon utseendemässigt såg ut som Lena Philipsson och rörde sig som Nanne Grönvall vilket störde mig lite.

Istället för att tänka på gårdagens bidrag har jag istället fokuserat mig på att man nu kan lyssna på alla bidrag på SVTs hemsida. Så där är jag och lyssnar =)

Dottern har lyssnat om och om igen på Eric Saade som hon tycker är så duktig och snygg. Hennes stora favorit. Och jag håller med om att han är duktig men kan inte låta bli att jämföra honom med Danny. Och då känns Danny betydligt mer rutinerad. Han rör sig så otroligt snyggt, det gillar jag =) Men jag ska hålla koll på Eric och var han kommer uppträda framöver för jag vet att dottern skulle bli överlycklig om hon fick se honom i verkligheten.

Jag lyssnar främst på Swingfly, Sara Varga, Pernilla Andersson, Sanna Nielsen och så har det blivit ett par gånger på både Eric Saade och Danny.

Och jag tror att det står mellan....

Haha...inte lätt då man själv har andra favoriter men jag tror det står mellan Eric Saade och Danny. Swingfly har också en god chans men jag tror att någon av killarna tar hem spelet. Jag gillar Danny bäst men jag kan inte avgöra om det är låten eller om det faktiskt är så att jag gillar hur han rör sig som får min röst ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar