måndag 7 februari 2011

Snacka om effektiv

Måndag och nya tag. Gick upp tidigt för jag trodde att maken hade åkt till jobbet vilket han dock inte hade gjort men det gav mig en bra start på dagen åtminstone. Det lustiga var att jag knappt var trött alls. Undra om det var sovmorgonen igår som gjorde detta underverk eller om det var att jag inte visste vad klockan var då jag gick upp...haha...kan vara så också.

Full fart men utan stress gjorde jag mina vanliga sysslor ("sysslor", vad hemskt det låter), vilket jag alltid samtidigt, omedvetet, nynnar låten från Askungen "hela dan får hon arbeta, hon får jobba, hon får streta, putsa, diska, tvätt, damma. varje dag är det detsamma"...hahaha...jag tycker att det är lite lustigt att alltid den sången ska poppa upp men så är det.
Men innan klockan var 10 hade jag gjort allt, även lämnat dottern på dagis, varit ute med hunden OCH VECKOHANDLAT... Hur nöjd är inte jag över det =)

Så nu sitter jag vid datorn, för vad gör man då dottern är på dagis, sonen sover middag och allt är städat? Jag vet inte riktigt men bloggen känns vettigt att lägga tiden på =)

Ska kanske erkänna att jag sitter och äter Lindt chokladkulor samtidigt. Så gott! Jag köpte dem för att lägga i korgen som jag gjorde till min pappa med familj men på något oförklarligt sätt blev påsen kvar. Jag är helt oskyldig men jag njuter rätt mycket åt att jag hittade den just idag då maken har börjat deffa. Min, bara min =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar