söndag 13 februari 2011

Byte av plan och manipulerande make!?

Hur blev det med den där leksaken dottern hade hittat? -En stor Buzz lightyear som kan prata och åka runt. Inte blev den köpt inte. För då jag skulle kolla på hemsidan om den fanns i hemstaden så upptäckte jag att det även fanns Toy story i tv-spel, till v-smile som dottern fick i julklapp.
Åh, den ville hon istället ha. Då började jag och maken tänka till lite för att hon klarar spelen så otroligt fort och då försvinner strävan att fortsätta då det inte finns någon utmaning längre.
Skulle hon kanske få sin största önskan? Som hon så gärna vill ha men som hon ändå inte har tjatat ett ord om. Hon har bara berättat att hon verkligen vill ha en sådan och undrat varför hon fick ett v.smile istället. JAG tyckte v.smile var bättre för att det bearbetar bokstäver osv. DÄRFÖR fick hon ett sådant.
Och jo, maken och jag var överens. Om dottern valde att betala de pengar som hon har och vi betalade resten så fick hon köpa ett NintendoWii. Och tusan så glad hon blev =)

Så kosan styrdes mot affären och ett Wii inhandlades. Och givetvis var hon tvungen att ha Mario Kart och ratt till för det har hennes kompis och det är så roligt =)

 Så från 350kr till nästan 2400kr i ett nafs...haha... Vettigt? Galet? Självklart? Vem vet, men glad blev hon =)

Det roliga och väldigt bra är att hon sa till mig efter hon fick välja på ett Wii att
"-Mamma, jag har inte tjatat någonting. Inte sagt, jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha. Så har jag inte sagt".
"-Nej, och se vad du fick nu när du inte tjatat" svarade jag.
"-Ja" sa hon.
Så hon såg verkligen sambandet och förstod att hon hade skött det på ett riktigt bra sätt. Mammas stumpa =)


 En riktigt nöjd dotter på väg till affären




Hela familjen var med


Hemfärden var lustfylld men allt för lång. Kan man ana glädje,eller vad?


Sonen fick en liten Buzz lightyear, favoriten just nu. Så han var sysselsatt vägen hem.


Dags att montera upp Wii. Maken ser oroväckande lycklig ut. Jag fick hålla mig på avstånd och laga mat istället.


 

Allt klart. Dottern testar Mario kart.

 Nöjd!


Jag förstod det....

Maken har kastat sig över det. Dottern kom och berättade att "Mamma, pappa spelar hela tiden". Hur ska detta bli? ;-)


Jag kan inte se tjusningen i detta....än ;-)

Jag tog en snabb bild av hur maken ser ut sedan Wii't börjades spelades....


Ja du förstår själv hur det kommer bli i det vita huset i backen här framöver...
Maken har bokat tv'n till ishockey-spelande ikväll. Kan det vara så att maken har manipulerat mig? Att han bara låtsades att detta var det bästa för dottern för att själv tjäna på det? Detta ska jag gräva djupare i.
Men först ska jag testa Wii.... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar