tisdag 15 februari 2011

Privata skolor och om att få plats

Dottern har kommit in på en annan privat skola, har jag sagt det? Har jag ens berättat om den nya privata skolan som ska starta i höst där hon också får plats? Jo, men det har jag väl... Den vet de inte om de kommer hinna hitta lokaler till lagom tills i höst så den startar kanske 2012 istället. Därför blev den här skolan aktuell.

Hur som helst var vi och hälsade på där idag. Jag var förväntansfull och tyckte att det skulle bli så bra. En kompis från dagis hade också fått plats där så vi gick dit tillsammans.
Men så besviken jag blev. Jättebra pedagogik, bra tankesätt, utmärkt mat osv. Men det kändes inte bra ändå. Jag vet inte om det beror på att det är en F-9 skola så dottern kändes väldigt liten mot 9:orna... Det kändes väldigt högstadie-aktigt. Mamman till dotterns kompis kände detsamma.

Så jag var fylld med oro och ångest över vilken skola vi ska välja till dottern då vi åkte där ifrån. Man måste ju bestämma sig och hur ska man veta vilken som är bäst för dottern.

Efter 20min med funderingar och ångest ringde min mobil. Och det var rektorn från vårt förstahandsval som ringde och berättade att dottern har fått plats där. Helt otroligt men sant. Trots att hon låg illa till på reservlistan så kom hon in. Vilken lycka. Glädjen och lättnaden rann över då jag pratade med henne och rektorn tyckte att det var roligt att göra någon så glad =) Ikväll ska jag på föräldrainformation för de föräldrar vars barn kommit in på skolan. Jag har aldrig varit där men jag har väldigt stora tankar om skolan som jag hoppas att de uppfyller.

Dottern hon blev inte glad över att komma in på den här skolan för hon vill börja på den som vi besökte idag. Men men hon tinar nog upp efter hon hälsat på min favoritskola =) Ibland vet mamma helt enkelt bäst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar